Need Feedin ?


Ibland är jag en mästerkock! Då min aptit återvände med stark kraft efter jag pratat med Tommy så gjorde jag världens middag. Eller ja.. kanske inte Världens middag, men jag tyckte den var god, haha! Fanns svensk Lammfilé (som tydligen är finaste Lammfilén du kan få..vad nu skillnaden är!) kvar från middagen i fredags så tog den, värmde sockerärtor med lite smör & salt. Sen gjorde jag en bönsallad med Kidneybönor (!!!) & Rödlök samt Tomater - fy satan vad god den blev! Jag har aldrig förr riktigt lyckats med mina bönsallader, de har alltid blivit sådär.. Men denna, oj oj oj..! Sjukt god. Så fastän jag blev mätt av köttet & sockerärtorna kunde jag inte låta bli att äta typ halva bönorna & de är sjukt mättande!

(Jag vet att jag kanske är jättefjantig men jag tänker mycket på hur jag ska laga mat på Loftvägen. Hur jag & Tommy äter tillsammans.. Hur jag lagar mat till oss båda, hur vi lagar mat tillsammans. Jag är fantastisk fjantig, romantisk & naiv.. Men det kanske är det han älskar mig för? Fast han tycker det är jobbigt ibland..)

Ikväll ska jag läsa. Jag saknar att läsa.. I Thai läste jag förstås 1000böcker men speciellt en, "I Drottningens Närhet" av Philippa Gregory, som jag verkligen älskade! Jag lånade den till JoeJoe när jag kom hem för jag visste att hon också skulle älska den. Vilket hon förstås gjorde! (Kan dock bero på att hon är kär i en av karaktärerna som varit död i 300år ca.) Iaf, hon köpte fortsättningen, "Jungfruns Älskare" & snäll som hon är min bästaste av vänner fick jag låna den! Lycka.

Så ha en mysig kväll - I will! 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0