soo, to sum up!


Over all - en härlig helg & ett härligt lov!
Det har förstås varit mkt tankar, mkt långa samtal med alla mina nära.. Jag har fått otroligt mkt stöttning!! Jag har varit hos min psykolog igen, det var ett tag sen men nu kändes det som dags att gå tillbaka. Även om jag inte är deprimerad eller mår så dåligt som när jag gick hos henne regelbundet så vet jag att jag kan hamna där igen. Jag vet att risken är stor att jag faller tillbaka i gamla "vanor" iochmed uppbrottet från Tommy. Jag vet också att jag verkligen inte vill hamna i den skiten igen! Jag kämpade så länge & så hårt för att komma ur det! Jag vet faktiskt inte om jag skulle kunna göra om det såhär kort tid efter. Och det skrämmer mig.
Jag vet att jag kan behöva lite guidning igenom det här & en chans att verkligen ventilera för att helt 100 kunna hantera det. För det är en kris, det är nånting man verkligen måste se till att hantera korrekt osv. Annars kan det bli stora konsekvenser, särskilt för mig som varit nere i det där mörka djupa hålet förut. Men det känns som jag kommer att kunna hantera det här nu! Jag inser att det är något att ta på allvar & inte bara köra den tuffa "jag mår skitbra"-stilen utan på allvar ta tag i det här. Och det ska jag, verkligen! Jag kommer klara det här, jag kommer komma levande ur detta, precis som jag gjort allt annat!

Förhoppningsvis med fler lärdomar än ärr dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0