back off


Jag varnar härmed. Jag varnar för ett irriterat inlägg. Jag är trött, trött på all jävla skit & drama. Visst, jag är alltid hobbypsykologen men lägg ner nu.

1. Var inte otrogen. (Det är INTE svårt.)
2. Snacka inte skit bakom dina vänners rygg. (Och helst då inte med en gemensam vän!)
3. Stå för allt du säger.
4. Ta inte allt (inkl. dig själv!) på sånt allvar. Lighten up!!
5. Tro inte - vet. Fråga!!
6. Var rak - alltid! Särskilt angående dina avsikter.
7. Ta det du vill ha. Är du ärlig & rak är du otroligt mycket närmare vad du vill ha. (Man får inget om man inte frågar!!)
8. Tänk efter före. At all times. Är det verkligen värt det?
9. Gör vad du mår bra av, endast. (För du mår väl inte så himla bra av att såra andra ändå?)
10. Var självisk. Faktiskt. Se till dig själv - då mår de nära dig som bäst också.

Detta är verkligen inte riktat till nån speciell person. Men mina vänner kan kanske ta in detta & tänka efter. Detta bör förstås alla göra, tänk efter. Se till er själva - självinsikt är det viktigaste man kan ha. Jag har gjort sjukt många misstag i mitt liv - jag vet det. Säkert gör jag dem än idag. Jag har aldrig huggit en vän i ryggen, aldrig ljugit så. Jag har haft mina problem & en del av mina nära har fått ta en del skit, men jag har aldrig, aldrig varit elak. Mest är jag ledsen över hur jag behandlade Tommy, han förtjänade inte allt han fick. (Det gjorde iofs inte jag heller, men det hör inte hit!)

Jag blir bara så ledsen. Riktigt ledsen över att höra allt som folk håller på med. En nära vän till mig har just blivit "totalt rövknullad" (för att använda hans uttryck!). Hans bästa, närmaste vän, sedan sisådär 300år har hånglat med hans ex. Inte vilket ex som helst utan "det" exet, du vet den personen man aldrig riktigt glömmer? Fast, spelar ingen roll om det var ett "oviktigt" ex. Man gör inte så. Man rör inte vänners gamla ragg/ex. Om du verkligen måste - fråga, ärligt.

Jag är riktigt förbannad. Det värsta är - alla har varit med om det (eller så kommer det, vänta du bara!). Alla vet hur det känns, alla har blivit satta i den situationen. Är vi så kåta & desperata att vi måste gå på våra vänners avlagda? Sverige (& spec Stockholm) är singeltätast i världen. Så det finns ju onekligen alternativ - ta nån som din vän INTE haft! Svårt? Njae.

Sedan kanske inte alla bryr sig om nån ligger med ditt ex eller dylikt. Men det är faktiskt inte det viktiga. Det är sveket. Det är inte vad du stjäl, det är ATT du stjäl - det finns faktiskt ingen gradskala.

Kommentarer
Postat av: Erik

Följ dina egna råd?

Lighten up, for fucks sake!



Hur fan ska man ta dina råd på allvar när man inte ska ta allt på allvar?



Straighten the shit out, or shut up.

2009-09-07 @ 10:24:37
Postat av: Ika

Jaha..



Och vem är du då?

Du känner inte mig :)

2009-09-07 @ 16:01:01
Postat av: Ika

Jaha..



Och vem är du då?

Du känner inte mig :)

2009-09-07 @ 16:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0