pojk ---> vän !


Jag var hos Tommy igår.
Ja, jag vet vad ni alla tänker. Jag har fått alla sms, mail, telefonsamtal & kommentarer - I hear you. Men det är inte så denna gång, vi ska inte, inte, bli tillsammans igen! Dels så vet vi ju vid det här laget (4 år senareeeee...) att det inte funkar med oss, vi är för olika på några avgörande punkter. Dessutom så är vi ju inte kära i varandra. Jag älskar honom, han älskar mig - det kommer nog aldrig att ändras. Vi är inte bara varandras första kärlek & första förhållande, vi är så mycket mer, bästa vänner bla. Den kontakt vi har kommer nog alltid att finnas, vi passar helt enkelt. Men nu är det som sagt som bästa vänner. Ingen känner Tommy såsom jag gör (vilket jag lägger rätt mycket stolthet i!!) & tvärtom - det tycker jag faktiskt inte att man bara slänger bort? Visst skojar vi en massa om att vi ska gifta oss om ett par år & om att han vill ha mina barn osv. Men jag känner Tommy, när han blir tillsammans med en tjej (även fast han inte är kär!!) så är han 100% hängiven & ger henne allt, så det sägs ju mest på skoj. Även från min sida.

 Igår var en häftig kväll, vi pratade öppet om en massa nya saker.
Jag är en person som vill veta allt, detaljer. Det finns inget jag ogillar sååå mycket som obehagliga överraskningar. Allt om alla tjejer, om sexet, känslorna, ord som blivit sagda, allt vill jag veta! Dels är jag intresserad ur en människorelation synpunkt men också ett sätt att skydda mig själv. Det värsta som finns är att inte veta det som "alla andra" vet, tex att sitta med hans polare & en tjej han legat med utan att veta om det - isch. Så jag vet allt om alla tjejer Tommy varit med innan, under (i pauserna förstås) & efter min tid. Iallafall de som gjort något slags avtryck. Men Tommy vill aldrig veta nåt, ingenting. Inte bara för att han kan vara svartis (inte längre heller så) utan bara rent ointresse egentligen, han vill inte veta. Igår dock.. jag berättade! Vi pratade lite historia om John, men mest pratade vi om Andreas förstås.

- Erika, du vet att jag antar att du har legat & särskilt med Andreas.
- Nej, jag har inte det! Vi sov ihop massa nätter men inget snuskande - alls!!
- Alltså gumman.. du är jättesöt & sådär, men varför vill han träffa dig för?!... ;)


Haha.. vad jag skrattade!
Typisk Tommy kommentar. Han glömde visst att vi dejtade 8mån utan sex, strunt samma omständigheterna, så var det. Men det var något härligt i det, att vara helt öppen, säga till honom att jag tycker om någon, att det finns en person som är speciell nånstans.. Det öppnade nån ny dörr jag verkligen tycker om. Vi har aldrig varit rena vänner på det här sättet. Det har alltid funnits sex, kärlek, känslor.. Nu tror jag verkligen på att vi kan vara vänner även om nån av oss har någon ny. Och jag älskar den känslan. Dessutom är han ju hur fin som helst - "Men Erika, nästa gång du blir tillsammans med nån - se till att det är någon riktigt bra kille!! Jag bryr mig inte om vilka du dejtar eller ligger med men ska du ha pojkvän ska det vara en verkligt fin kille, okej?" Det är den Tommy jag känner, osjälvisk, omtänksam & bara supersöt. Oavsett. Det faktum att han bryr sig betyder jättemycket för mig & jag önskar vi förblir bästa vänner i massa, massa år.

Kommentarer
Postat av: Televinken

klart jag är omtänksam och söt! När träffas vi igen då? Vi kanske ska se den där filmen snart och inte göra något annat :)



Du vill bara vara med mig när just DU är sugen på... men det är lugnt. Det är ömsesidigt :P kram sälis



(jag gav dig ett FB inlägg, du ger mig ett blogginlägg så är vi kvitt :P )

2009-02-12 @ 04:06:42
URL: http://www.gedigen.com/blogg
Postat av: Televinken

Erika du är så feg när du inte vågar ha kvar vad jag skrev här på bloggen. Men det är lugnt. Ha det så kul med "Mia" ;)

(ja jag bara jävlas med dig) kram

2009-02-12 @ 20:53:28
URL: http://www.gedigen.com/blogg
Postat av: Televinken

btw. vi dejtade 3 månader utan sex.

2009-02-13 @ 03:33:26
URL: http://www.gedigen.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0