Up, up and away!


Japp, då blir det flytt igen! Jag har haft lite tjafs med min landlord, han tycker jag ska betala 600€ för något som har gtt sönder - efter ÅTTA år. Suck. Han påstår att jag har haft sönder den, efter 4 månader, men icke. Så nu har vi väl kommit överens om att jag flyttar och han behåller min deposit på 400€. Han tycker att jag ska lägga de 200€ på bordet när jag flyttar men eh, nej. Aja, han har ingenting emot mig, han må bli sur men jag bryr mig inte.

Så, nu då?

Jag lever på Pascals (& roommate Florians) barmhärtighet & flyttar in hos dem. Jag & Pascal har ju som sagt redan planerat att flytta ihop i oktober i en ny lägenhet, så varför inte börja nu? Dessutom har de ju ett extrarum (inte för att jag kommer bo där!) men lägenheten är lite dyr för dem så mitt bidrag, om än litet, kan ju inte skada. Det låter kanske konstigt men jag är jättelättad, väldigt mycket ångest har försvunnit från mina axlar, min pengasituation är inte lika illa längre, jag slipper flytta fram & tillbaka (vilket jag hatar, hatar, hatar - skilsmässobarn?!) & jag tycker verkligen om att bo med Pascal, numera officiellt.

Så imorgon blir det att packa ihop allt, allt & jag har mer än vad man kan tro - 10månader.. Ikväll känner jag för att fira lite - så jag ska bjuda min grabb på middag ute. Jag har ju tjänat ett par hundra euros på detta & Pascal förtjänar det.

Thats it. Ciaooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0