Tillbaka.

Hallå,

 

Jag tänkte väl att jag skulle börja blogga så smått. Jag fick en väldigt fin anteckningsbok av min mor och började skriva direkt – och som vanligt var det väldigt skönt. Jag gillar ju att skriva! Så då kom lusten att skriva lite här också.

 

Som de flesta vet så bor jag ju på Malta sedan 5 Oktober, alltså snart 10 månader! Wow, tiden går fort.. Jag sa ju när jag flyttade hit, att jag skulle stanna minst, minst 6 månader – annars skulle det inte kännas ”ordentligt”. Och nu sitter jag här, 10 månader senare och tycker att tiden har flugit förbi.. och utan några planer på att lämna denna lilla ö.

 

I början när jag kom bodde jag med Olle, en sötsak från Umeå. Efter 5 månader dock hittade jag en egen lägenhet och flyttade. Jag har hittat en grabb, Pascal (han finns med i bloggen sen tidigare om jag inte minns fel), vi är iallafall tillsammans och hard and heavy som man säger. Pascal har varit med mig till Sverige en snabbis i Maj och träffat hela familjen! Och jag planerar att följa med honom till Holland i Oktober, jag vill träffa hans nära och kära samt se var min älskade kommer ifrån. Sedan hoppas vi på att få ta över en lägenhet från ett par vänner i slutet av Oktober. Den ligger bra till (nära Pascals jobb), har en takterrass med riktigt häftig utsikt över Sliema och bort till Valletta, egen hiss direkt in i lägenheten samt att den är väldigt prisvärd! Och mysig förstås. Så den hoppas vi på, annars får vi hitta någon annan, men bo ihop vill vi iallafall. Vi tillbringar varenda dag och natt tillsammans, hos mig eller hos honom men betalar just nu för två lägenheter, rätt onödigt.

 

Ja ja, det var väl allt nu, en liten update. Jag är i Svea 13-15 aug, fick inte ledigt mer..! Har ju ett bröllop den 14e som är väldigt viktigt för mig. Men om någon vill ses får ni hojta till på FB eller smsa min maltesiska telefon, +356 99192229.

 

Håll utkik – det kommer mera!

 

Xxx

E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0